Wednesday, June 10, 2009

Tangisanku

Ingin aku ceritakan sedikit satu kisah yang pernah berlaku pada diri aku.Aku sekarang brumur 14 tahun dan brsekolah di sebuah sekolah yang terkenal dengan permainan hoki.Di sini lah bermula kisah duka aku.Setiap insan Allah kurniakn perasaan cinta terhadap sesama insan.Aku juga tidak trkecuali dari mempunyai perasaan trsebut.

Ketika aku berumur 13 tahun,aku jatuh hati terhadap seorang lelaki(A) yang ketika itu berumur 16 tahun.Satu hari,aku mengutus sepucuk surat kepada dia.Dalam surat tu aku menyatakan hasrat aku untuk mengambil dia menjadi abg angkat aku.Surat aku tak dibalas,dan sehingga lah satu hari ni,seorang kakak datang berjumpa dengan aku.Dia menyatakan bahawa (A) marah akan aku kerana aku sering bercerita tentang diri dia pada kawan2 aku yg lain.Sejak dari hari itu,aku tidak lagi brcerita tentang (A) pada kawan2 aku yang lain.Betapa sedihnya hati aku...

Satu hari ketika bulan Ramadhan,aku dipanggil oleh seorg lelaki.Dia menyatakan bahawa (A) ingin brjumpa dengan aku.Aku terkejut.Aku tertanya tanya,kenapa (A) ingin berjumpa dengan aku????Adakah dia masih arah pada aku??Aku brjmpa dengan (A).Rupa rupanya dia ingin brtanya pada aku apakah perasaan aku trhadap diri dia.Siapalah aku utk terus memberitahu dia tentang perasaan sebenar aku,aku menjawab bahawa aku menganggap dia tak lebih dari seorang abg,walaupun jauh dilubuk hati aku,aku menyukainya.Kemudian,dia memberi aku biodatanya.Ketika itu hanya Allah sahaja yg tahu betapa gembiranya aku.

Kemudian,aku tidak lagi bertegur sapa dengan (A),sehinggalah aku melangkah ke ting 2.Aku langsung tak tegur (A).Sedikit demi sedikit perasaan aku terhadap diri dia hilang dari hati aku.Akhirnya hubungan aku kekal hanya sebagai seorang sahabat...

Aku meneruskan hidup aku dengan penuh semangat.Aku redha apa yang terjadi..Tapi kadang kadang aku menangis..aku terkenangkan (A).Dia seorang yang baik,cukup baik bg aku.Ramai orang yang menyindir dia hanya kerana dia seorang yang lembut.TAK!!.bg aku dia tak lembut..ia kerana gayanya shja yg nmpakkan dia seorang lembut.

Tapi aku fikirkan siapalah diri aku yang tak seberapa ini..(A) seorang yang baik,alim dan seorang yang pandai..Tak pelah..mungkin tiada jodoh antara aku dan dia. Aku hanya mampu mendoakan kejayaan dia dunia dan akhirat.........ameen....

YA ALLAH!!!!AKU MERINDUI MU,KEKASIH MU DAN AKU JUGA MERINDUI *MM** *O*S*N.....SAMPAIKAN SALAM AKU PADANYA...

(Cite ni dapat dr sorng kwn baik sy.)

0 comments: