Monday, June 1, 2009

Kerajaan Iblis

Alam syaitan yang ghaib itu berpusat di empayar iblis.Iblis laknatullah mengetui kerajaannya selaku maharaja hingga ke hari kiamat .Iblis duduk di singgahsana memberi arahan.dan terima laporan daripada syaitan yang berkhidmat untuknya,seperti seorang presiden sebuah negara.Iblis mempunyai barisan menteri kanan yang setiap satunya mempunyai kerajaan tersendiri yang bernaung di bawah empayar iblis.

DASIM

Ia dikatakan anak emas Iblis laknatullah.Kenapa?Dasim dan seluruh rakyat kerajaannya berperanan memutuskan ikatan perkahwinan.Iblis sangat benci dan sangat dengki setiap kali ijab kabul dilafazkan.Si laknat ini tidak mengenal erti putus asa dalam menimbulkan rasa benci rasa benci dan marah antara suami isteri.Apabila lafaz telah dijatuhkan,itu adalah kemuncak kegemilangan bagi kerajaan Dasim yang terkutuk.

AL-A'WAR

Membentuk dan memudahkan laluan zina serta keruntuhan moral ialah tugas kementerian si durjana ini.Iblis gembira apabila zina berleluasa dan lahir anak-anak luar nikah,kerana itu petanda keturunan pincang.


MASWATH

Anak iblis ini merupakan pakar dalam menipu.Dia dan pengikutnya sentiasa membisik fitnah,khabar angin dan penipuan sehingga tersebar luas dalam kelompok manusia.Permusuhan dan sangka buruk sesama manusia merupakan matlamat hidupnya.


ZALNABUR

Si terkutuk ini dan kakitangannya pula berkeliaran menghasut manusia hingga tercetusnya caci-maki,pertengkaran dan pembunuhan.Pusat operasinya adalah di tempat-tempat tumpuan orang ramai seperti di pasar atau kompleks membeli-belah.

TSABA

Geng syaitan ini memburu orang yang ditimpa musibah atau masalah.Mangsa banjir,mangsa tanah runtuh,mangsa rogol mahupun mereka yang kematian orang tersayang termasuk dalam senarai 'most wanted' Tsaba. Mempraktikkan strategi yang menimbulkan buruk sangka terhadap Allah,manusia yang terpedaya akan mengeluh atas takdir diri dan menyalahkan Allah SWT atas semua yang terjadi.





0 comments: