Wednesday, May 27, 2009

KEBAIKAN ALLAH


Mencintai ALLAH SWT.

Kita dituntut mencintai Allah SWT daripada yang lain.Allah sangat baikdan sangat sayang kepada kita.Jadi,kita mesti mentaati segala perintahNya.Ada perintah berbentuk suruhan dan ada pula perintah berbentuk tegahan atau larangan.

Mentaati perintah Nya.

Segala perintah suruh hendaklah kita laksanakan.Manakal perintah tegah hendaklah kita tinggalkan.Kita sudah tahu apa yang Allah suruh iaitu perkara-perkara kebaikan.Perkara yanag Allah tegah pula ialah yang berbentuk dan bersifat kejahatan/kemungkaran.

Rahmat dan kasih Sayng Allah.

Allah SWT menyuruh kita mentaati perintahNya kerana Dia tidak mahu kita menerima nasib yang buruk di akhirat nanti.Allah melimpahkan rahmat dan kebaikanNya dari dunia sampai ke akhirat.Orang yang mentaati Allah mudahlah beroleh rahmat dan kasih sayangNay.

Anugerah di sebalik perintahNya.


jadi,perintah yan Allah beri kepada kita bukan sebagai perintah semata-mata.Sebaliknya merupakan anugerah yang tidak ternilai.Dengan
mentaati perintah-perintah Allah ,kita akan beroleh keselamataan di dunia dan akhirat.Allah tidak mengambil sedikit pun manfaat daripada kebaikan dan segala pemberianNya.


0 comments: