Thursday, April 29, 2010

...Perjalanan Aku...

Assalamualaikum...




Dah lama tak berceloter di sini.huhu.hmm..tak banyak cerita baru yg nk dikongsi...tapi,ada la ...


Hmmm..hari demi hari berlalu...debaran di hati ni semakin memuncak kerana aku dalam perjalanan ke Trial Exam PMR..ya Allah...hanya Tuhan sahaja yg tahu.

Hari tu student 3 Anggerik dan 3 Cempaka serta beberapa pelajar lain berjumpa Puan Heng..Principle DMT..kami ni di tergetkan utk mendapat 8 A dlam PMR..

Harapan yg begitu besar bagi kami....Kadang kala hati ni tertanya tanya..adakah mamapu aku untuk mencapai apa yg diharapkan..Tapi dengan keyakinan yg tinggi dan pergantungan sepenuhnya pada Allah..insyaAllah...boleh punya...



Kali ini mentor aku adalah teacher Tuang...huh.PAda mula nya macam tak percaya..tapi.apa kan daya,kena jugak terima...Aku rasa ok jugak kalau aku under dia..yelah,dia tu agak tegas jugak,so tak ada lah aku leka sangat buat hal lain selain study lebih lebih lagi dalam subjek BI.Awal awal lagi dia da ingatkan yg aku kena improve BI aku....aku pun tak nak la malukan dia...kalau aku dapat B dlm BI,malu la dia....aku akan terus berusaha dan usaha...



Haaa....aku tak tahu la apa mimpi aku..sekarang aku dah rajin sangat baca novel...sebelum ni,aku la orang yang paling liat baca buku novel...tapi novel2 yang aku baca ni,adalah novel Islami...macam salju sakinah...lala zehan(lambaian kaabah) dan diari sufi...semuanya best2 belaka...dan aku dapat belajar dari apa yang aku baca...banyak ilmu yang aku dapat...


Mungkin ini sahaja yang aku boleh kongsi....tak ada yang menarik....semoga berjumpa lagi..insyaAllah....Assalamualaikum...

0 comments: